Check in την Post-Covid19 εποχή! Πώς θα νιώσω ασφαλής στο δωμάτιο του ξενοδοχείου…
Πριν την πανδημία λίγοι ήταν εκείνοι που έκαναν μια δεύτερη σκέψη για το πόσοι έχουν ξαπλώσει στο κρεβάτι του δωματίου τους στο ξενοδοχείο, ή πόσοι έχουν αγγίξει το τηλεκοντρόλ και τους διακόπτες πριν από αυτούς…
Το σίγουρο είναι ότι πλέον η διαμονή που θυμόμαστε δεν θα είναι ίδια και οι επισκέπτες με το που κάνουν το check in τους δεν θα είναι μόνο υποψιασμένοι, αλλά και πιο απαιτητικοί όσον αφορά στο επίπεδο καθαριότητας στο κατάλυμα που έχουν επιλέξει για τη διαμονή τους.
Από την άλλη τα ξενοδοχεία σαφώς δεν είναι νοσοκομεία, όπως σωστά ανέφερε ο πρόεδρος ξενοδόχων του Ρεθύμνου. Και σίγουρα η ελληνική φιλοξενία, προσθέτω εγώ, δεν θα είναι πια η ίδια πίσω από μάσκες και φοβισμένες ματιές, χωρίς εκείνο το ζεστό χαμόγελο που καλωςόριζε εδώ και δεκαετίες τους ξένους επισκέπτες.
Αυτή την εβδομάδα πραγματοποιούνται οι κρίσιμες διαβουλεύσεις για τα νέα πρωτόκολλα με βάση τα οποία θα επανέλθουν σε λειτουργία τα ξενοδοχεία και όλοι οι τομείς του τουρισμού.
Κατά τη γνώμη μου για ένα επιτυχημένο restart της βιομηχανίας της φιλοξενίας το κλειδί βρίσκεται στο να περάσει στη συνείδηση του επισκέπτη ότι η καθαριότητα και η ασφάλεια είναι πλέον η βασική προτεραιότητα για κάθε επιχείρηση!
ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ
Ένα μεγάλο κι ένα μικρό ξενοδοχείο έχουν ΜΟΝΟ ένα κοινό. Ότι προσφέρουν φιλοξενία. Οπότε πέρα από κάποια βασικά μέτρα, δεν μπορεί να ισχύει για ένα resort με 600 κλίνες, ότι ισχύει για ένα boutique hotel των 10 δωματίων ή πόσο μάλλον έναν ξενώνα σε κάποιο χωριό του Ζαγορίου.
Η αλήθεια είναι ότι από τη μια ένα μεγάλο ξενοδοχείο έχει τη δυνατότητα να εφαρμόσει μια σειρά απαιτητικών πρωτοκόλλων καθαριότητας με μέσα τελευταίας τεχνολογίας (oι μεγάλες αλυσίδες μπορούν να υποστηρίξουν μέχρι και ειδικά ρομπότ), ένα κόστος που προφανώς αδυνατεί να καλύψει ένα μικρό κατάλυμα. Όμως από την άλλη, είναι πιο πολλές και οι απαιτήσεις όταν έχεις 500 κλίνες, από το να έχεις μόνο 20. Επιπλέον πολύ πιο εύκολα διαχειρίζεται τους φιλοξενούμενους του ένα μικρό ξενοδοχείο, κι άλλα μέτρα κοινωνικής απόστασης πρέπει να πάρει ένα resort ή ένα all inclusive όπου την ίδια στιγμή μπορεί να συνυπάρχουν 400 ή 600 άτομα.
Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει τα μέτρα να αποφασιστούν με βάση κάποιες βαθμίδες, ανάλογα με τις κλίνες. Μια κοινή γραμμή θα είναι εντελώς ουτοπική.
Ταξιδεύω όσο θυμάμαι τον εαυτό μου κι έχω την τύχη να έχω μείνει σε πολλά ξενοδοχεία ανά τον κόσμο. Τα τελευταία μάλιστα 16 χρόνια, πάνω από 250 μέρες μέσα στο έτος με έβρισκαν σε κάποιο δωμάτιο ξενοδοχείου.
Με βάση την εμπειρία μου ως πελάτισσα και φυσικά και την επαγγελματική μου ιδιότητα, μοιράζομαι μαζί σας όσα θα με έκαναν να νιώθω ασφάλεια μέσα στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου, δεδομένης της νέας πραγματικότητας στην οποία καλούμαστε όλοι να προσαρμοστούμε.
Εδώ να σημειώσω ότι οι περισσότεροι ξενοδόχοι στην Ελλάδα ανέκαθεν τηρούσαν ένα υψηλό επίπεδο καθαριότητας στα καταλύματά τους, όμως αυτή τη στιγμή καλούνται να αντιμετωπίσουν μια αρνητική ψυχολογία και να εξαλείψουν τις όποιες υπόνοιες που μπορεί να έχει ο πελάτης!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ HOTEL REVIEWS ΜΟΥ
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥ
· Θεωρώ σκοπιμο με κάθε κράτηση να στέλνουν τα ξενοδοχεία ένα email που να ενημερώνει τον πελάτη για τον νέο τρόπο λειτουργίας τους. Σε αυτό το στάδιο θα ήταν χρήσιμη η συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου με κάποια σημεία για να μπορεί το ξενοδοχείο να προετοιμαστεί καλύτερα και να μπορέσει να διασφαλίσει τo personalized service, τη σημασία του οποίου είχαμε τονίσει pro Covid εποχής. Για παράδειγμα:
1. πόσο συχνά επιθυμεί ο πελάτης την αλλαγή σεντονιών/πετσέτες.
2. αν υπάρχουν ειδικές ανάγκες στο φαγητό (vegan –gluten free)
3. αν επιθυμούν καφετιέρα/βραστήρα (για να μπει στο δωμάτιο, σε περίπτωση που διαθέτει το ξενοδοχείο.
4. Αν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη επιθυμία για να γίνει πιο άνετη η διαμονή τους.
· Να υπάρχει μια “εγγύηση”, ότι το προσωπικό του ξενοδοχείου εργάζεται σύμφωνα με τα νέα πρωτόκολλα και τις οδηγίες. Καλό είναι να αποφευχθεί το turn down service και η καθημερινή καθαριότητα, αν δεν ζητηθεί από τον πελάτη.
· Digital keys για την είσοδο στο δωμάτιο μέσω από το κινητό. Αν δεν μπορεί να αποφευχθεί η πλαστική κάρτα, θα ήταν καλό να δίνεται στον πελάτη μέσα σε έναν αποστειρωμένο φάκελο. Αν είναι το κλασικό κλειδί (υπάρχουν πολλοί ξενώνες που έχουν ακόμα κλειδί), θα ήταν καλό πριν δοθεί να απολυμαίνεται με ένα αντισηπτικό πανάκι μιας χρήσης μπροστά στον πελάτη.
· QR code μέσα στο δωμάτιο που θα σκανάρει ο επισκέπτης με το κινητό του και θα μπορεί να έχει πρόσβαση ηλεκτρονικά στις ενημερώσεις που αφορούν τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου και τα ωράρια λειτουργίας των εγκαταστάσεων του. Αυτό μπορεί να γίνει και μέσω smart tvs.
· Τηλεκοντρόλ και τηλεχειριστήριο θα ήταν καλό να τα βρίσκει ο πελάτης μέσα σε αποστειρωμένο σακουλάκι (σαν αυτά που χρησιμοποιούν για τα εργαλεία του μανικιούρ).
· Μέσα στο δωμάτιο να υπάρχει υγρό αντισηπτικό σε μια σταθερή βάση και αντισηπτικά μαντηλάκια μιας χρήσης. Είναι ένα κόστος που όμως θα κάνει τους πελάτες να νιώσουν μια ασφάλεια αφού θα μπορούν να απολυμαίνουν τοπικά τις επιφάνειες που θέλουν μόνοι τους ανά πάσα στιγμή!
· Το όποιο welcome gift, ή γλυκάκι στο turndown service θα ήταν ωραίο να αντικαταστεθεί με μια υφασμάτινη μάσκα (πιθανότατα με το logo του ξενοδοχείου). Πολύ χρήσιμη σε περίπτωση που ο πελάτης δεν έχει μαζί του. (Αποσκοπεί και σε μια έμμεση διαφήμιση του brand για όταν την φοράει έξω…)
· Θα προτιμούσα τα σεντόνια να δίνονται μέσα σε νάιλον κατευθείαν από το καθαριστήριο (είτε το εξωτερικό ή του ξενοδοχείου). Αν αυτό θεωρείται άκομψο, θα ήταν ίσως μια καλή ιδέα να περνάνε από ατμοκαθαριστές.
· Η αλλαγή των πετσετών να γίνεται με τον ίδιο τρόπο. Μέσα σε νάιλον που θα το ανοίγει ο πελάτης πριν τη χρήση.
· Να υπάρχουν μιας χρήσης χαρτομάντηλα tissues για το πρόσωπο, αντί για πετσέτες προσώπου. Το κάνουν ήδη πολλά ξενοδοχεία.
· Μια check list που θα πρέπει να συμπληρώνουν οι υπεύθυνες του housekeeping για να διασφαλίζει σε κάθε check in ότι έχουν καθαριστεί σωστά όλες οι προβλεπόμενες επιφάνειες. Θα ήταν καλό να το αφήνουν στο δωμάτιο για να το βλέπει ο πελάτης. Με την ημερομηνία και ώρα που καθαρίστηκε το δωμάτιό του.
· Σήμανση στην τουαλέτα (ταινία όπως είχαν παλιά) που να υποδηλώνει ότι έχει απολυμανθεί με βάση τους κανόνες που ορίζονται.
· Το χαρτί υγείας πρέπει να είναι συσκευασμένο. Όχι ήδη ανοιγμένο. Ας μπαίνει μικρότερο όταν πρόκειται για μια διανυχτέρευση.
· Να μην υπάρχουν κουβερλί, runner, διακοσμητικά μαξιλάρια που εκ των πραγμάτων δεν πλέονται σε κάθε check out. Ήρθε νομίζω η ώρα να φύγουν και οι μοκέτες…
· Αντί της κατάργησής του (γίνονται τέτοιες συζητήσεις), το mini bar μπορεί να μετατραπεί σε έναν mini αυτόματο πωλητή με χρήση πιστωτικής κάρτας. Ή εναλλακτικά να διασφαλίζει ότι από τη στιγμή που αποσύρεται το προϊόν, χρεώνεται κατευθείαν (με αισθητήρα) και δεν μπορεί να ξαναμπεί στη θέση του. Το εφαρμόζουν ήδη πολλά ξενοδοχεία στο εξωτερικό.
· Αν το ξενοδοχείο προσφέρει μπουρνούζι, καλό είναι να μην είναι ήδη κρεμασμένο στη ντουλάπα ή στο μπάνιο, αλλά διπλωμένο σε κλειστή νάιλον σακούλα.
· Καλό θα ήταν να υπάρχει στο μπάνιο αυτόματη συσκευή κρεμοσάπουνου.
· Να υπάρχει αποστειρωμένο σακουλάκι μιας χρήσης για τα προσωπικά αντικείμενα που επιθυμεί να βάλει ο πελάτης στο safe box.
· Η espressiera και ο βραστήρας (σε όσα ξενοδοχεία το προσφέρουν) να δίνεται μόνο στους πελάτες που το έχουν ζητήσει στην κράτηση. Καλό θα ήταν να έχει πάνω την ένδειξη (ένα αυτοκόλλητο) ότι έχει απολυμανθεί. Από την άλλη μπορεί κάλλιστα και ο πελάτης να καθαρίσει επιφανειακά το χερούλι πριν τη χρήση με ένα αντισηπτικό μαντηλάκι. Δεν βλέπω τον λόγο να καταργηθεί, καθώς έτσι πιθανότατα θα αυξηθεί το room service.
· Αν υπάρχουν ποτήρια μέσα στο δωμάτιο, καλό είναι στη θέση των γυάλινων να υπάρχουν πλαστικά μιας χρήσης.
· Τα bath amenities σε ατομικές συσκευασίες. Μια ιδέα, αν το κόστος το επιτρέπει, θα ήταν τα πλαστικά μπουκαλάκια να αντικατασταθούν με eco friendly βιοδιασπώμενες συσκευασίες.
· Το πρωινό ιδανικά a la carte ή σε πακέτο με βάση κάποια προβλεπώμενα μενού (πχ greek style, healthy, english etc). Καλό είναι να αποφευχθούν οι μπουφέδες, όσο κι αν μας λείψουν…
Δεν θα επαναλάβω τα αυτονόητα να κρατάμε τις αποστάσεις, να φοράμε μάσκες και φυσικά να τηρούμε τα μέτρα που ορίζονται καθώς έχουν ήδη ειπωθεί στα προτεινόμενα πρωτόκολλα.
Το θέμα ειναι ότι οι επιφάνειες με μικρόβια πάντα υπήρχαν, όμως ποτέ δεν κινδύνευσε κανείς. Τώρα είναι μια κρίσιμη περίοδος κατά την οποία πρέπει να μάθουμε να συνυπάρχουμε με την απειλή του κορωνοϊού.
Ταυτόχρονα, λοιπόν, με τα όποια μέτρα θα πρέπει να υπάρχει και η αντίστοιχη ενημέρωση και παιδεία των πολιτών τόσο για την τήρηση της απαραίτητης ατομικής υγιεινής, καθώς και ενημέρωση για τις πιθανές εστίες μικροβιών και εύκολους τρόπους αποφυγής τους.
Τέλος, ο πελάτης οφείλει να σέβεται από την πλευρά του τους νέους κανόνες συμπεριφοράς για την ομαλή συνύπαρξη και την ασφάλεια όλων. Οφείλει να είναι προετοιμασμένος ότι δεν θα βρει αυτό που είχε συνηθίσει μέχρι τώρα στα ξενοδοχεία.
Άλλωστε στόχος είναι όχι μόνο η προστασία του τουρίστα που επιθυμεί να κάνει διακοπές, αλλά και του προσωπικού που εργάζεται.
Σε αυτήν λοιπόν την post-Covid19 εποχή, η μεγαλύτερη πολυτέλεια στο ταξίδι, και συγκεκριμένα στα ξενοδοχεία, δεν θα είναι οι ιδιωτικοί butlers και οι βίλες με τις χλιδές, αλλά η ασφάλεια που εγγυάται το κάθε κατάλυμα απέναντι σε αυτή την αόρατη απειλή!
@Τiti Velopoulou